T&M CREATIVE

GASTRO TOUR

Kam směřuje fastfood – Home delivery i bezmasé burgery

29 června, 2019

Mladá generace je pohodlnější a projevuje se to tak, že si, podle evropských průzkumů, v průměru dvakrát za týden objedná jídlo s dovozem domů. Více než 25 % dotazovaných udává, že jejich stravovací návyky v posledních třech letech velmi ovlivnily mobilní aplikace, které objednávky jídla umožňují.

Home delivery posiluje

Celých 94 % lidí věku 18‒24 let si objedná jídlo do domu minimálně jednou měsíčně, ve věku 24‒35 let je to 89 % dotázaných. Jako důvod takové objednávky nejvíce uvádějí lenost si něco uvařit, únavu, možnost ochutnat nějaké různorodé speciality i ušetření na nápojích. Také uspěchaná doba i zvyšující se počet osob žijících „singl“, neboli bez partnera, je důvodem stále se zvyšující obratů firem, které rozvážejí a nově i pouze zprostředkovávají rozvoz jídla. Zprostředkování dovozu jídla domů nebo do kanceláře je velmi dobrým byznysem. Uber Eats, které má ve Velké Británii a Irsku velké konkurenty, doposud rozváželo jídlo z restaurací prostřednictvím vlastních řidičů, dnes už však zalistovává do své nabídky i restaurace, které si jídlo rozvážejí zcela samy. Stačí k tomu dobrá aplikace, propracovaný systém zúčtování a zajímavé provize. Ty se spíše snižují, z původních 35 % se provize snížila na 30 %, přesto je home delivery výhodný pro všechny strany. Uber Eats i Delivero testují i tzv. virtuální restaurace, což je pronajatý prostor restaurační nebo školní kuchyně, nepoužívaný nebo v odpoledních a večerních hodinách nevyužitý, kde se vaří jídlo
pouze pro rozvážku, většinou v licenci některé známé restaurace. Takto využívaných je již více než 2 000 „virtuálních restaurací“ bez prostor pro hosty, jen s kuchyní. Je to výroba jídel s menšími náklady na provoz, která nezdržuje a nezatěžuje mateřskou restauraci a přitom zrychluje tuto službu. V roce 2019 očekává Uber Eats objednávky v hodnotě 10 miliard USD, v roce 2018 to bylo 6 miliard USD.

Více se dočtete v tištěném vydání č. 2/2019 – str. 6.

Aktuálně

Jak dál po covid?

21 února, 2021

Jak se bude vyvíjet situace v cestovním ruchu, jak se změní preference hostů...

Až omezení skončí, budou se lidé do restaurací těšit, věří Lukáš Tesárek z Malostranské besedy

15 února, 2021

Lukáš Tesárek přes deset let působí jako ředitel gastronomického provozu v pražské Malostranské...